torsdag 3. november 2011

Ultralyd!

Idag har vi vært på tidlig ultralyd! På forhånd var jeg veldig spent på om alt var i orden, men det var det heldigvis! Det første jeg sa da hun la den dingsen på magen min var "Oi, så stor babyen er blitt!!!" Det var jo plutselig en liten baby som lå der og danset, vinket, pillet nese og sugde på totten - jada, han var riktig så travelt opptatt mens vi var på "besøk" ;) Hjertet slo med 151 slag i minuttet, helt normalt :) Vi så at han hadde drukket masse for magesekken var full og det var også urinblæra. Så nå drikker og tisser han inne i magehuset sitt :) Jordmora brukte lang tid på å forklare hver enkelt del av kroppen og så til og med en liten tissefant mellom bena :) Hun kunne ikke si det med 100% sikkerhet, men det var nokså sannsynlig og jeg tviler på at hun ville ha sagt noe hvis ikke hun var ganske så sikker. Vi så jo også tuten ;) Gutten var vokst til hele 82 mm fra hode til rumpe og lårbenet var 1 cm så hele babyen er nok rundt 10 cm lang nå. Og dette var jo mye lengre enn han "skulle vært" ved 12+4 uker (52 mm), som vi trodde vi var. Så da ble vi satt fram 10 dager og er plutselig 14+1 uker på vei og ny termin er 4. eller 5. mai :) Grunnen til at det er enten 4. eller 5. mai er at det enda diskuteres blandt jordmødre og leger om et svangerskap er 40+2 eller 40+3.... Da jeg gikk med Daniel var det 40+2... Men det spiller jo ingen rolle, det er vel ikke så stor sjanse for at han kommer på termindato uansett ;) Men det er ihvertfall i begynnelsen av mai da! Så nå skal jeg kose meg med å ha kommet lengre i en drøy måned før det blir ordinær ul 6. desember - da blir den "absolutte terminen" satt. :) Gleder meg allerede!!!


Da vi kom  ut av sykehuset sa Richard ut av ingenting: "Liten??? Æ syns ikke den va liten!" Jeg bare:"
Hæ? Nei, vi ble jo satt fram nesten 2 uka, han va jo stor!" Richard svarer: "Neeeeei, æ ment tissen!!!" Boys will be boys....;) Og nå har jeg jo en hel drøss av dem snart.... <3

Her er et bilde jeg tok av ul-bildet med mobilen... Har ikke scanner før jeg kommer meg på jobb på mandag så dette er det beste jeg fikk til idag ;) Ser ihvertfall at det er en liten baby :) Og så kjøpte jeg en liten sparkebukse på Name It etterpå.....sååååååå liten i str 56!!!! (Jeg måtte spørre om det var shorts eller hel dress...så korte bein da?!!;) Kan ikke huske at Daniel var så liten....? <3 Gleder meg til mai!!!!



1 kommentar: