torsdag 10. november 2011

Spisebordet vårt!

På mandag ble det flotte, nye spisebordet vårt levert! Jeg ble så glad - det er så fint!!! Etter middag begynte vi utpakkinga av flatpakken. Daniel lekte at de store eskene var båter! MED biler i! Fantastisk!! (Han må få reise med ferge en gang...og se at det faktisk eksisterer...)




Her ser du størrelsen på bordet uten ileggsplater. Da er det 100x120. Det kan bli 350x120.




Men så kom skåret i gleden...eller rett og slett sprekken... Under bordet i "trekkspillet" som gjør at vi kan dra ut bordet for ileggsplatene er det en sprekk på langs i treet..




Vi leverte inn reklamasjonsskjema umiddelbart og sendte med bildene over. Fikk svar dagen etter om at vi hadde fått saksbehandler. Vi regnet med at dette ville ta litt tid iom at bordet ikke var lagervare, men vi håpet og trodde at det skulle være i hus i god tid til jul. Idag ringte han meg fra Living og startet med å si at han hadde fått en leveringstid på nytt bord og at han var flau over å fortelle den... Det første jeg tenkte var "Nei, rekker de det ikke til jul??" Så sier han: "Den beste leveringstida jeg har fått til er april..."
Jeg ble litt satt ut og nesten lattermild... er det mulig? Det er jo nesten resten av svangerskapet mitt det....vi får nytt bord før lillebror kommer... Men så tenkte jeg at det må jo være noe positivt i dette også, og spør om vi da kan bruke det bordet vi har i mellomtiden (for det har vi jo ikke gjort enda). Ja, selvfølgelig skulle vi det! Så da ble det nesten en god nyhet ut av det for min del ;) Sprekken har ikke noe å si nå, hvis den sprer seg så kan det vel bli verre, men inntil da er bordet tipp topp og sprekken vises jo ikke. Den er under bordet. Så ikveld etter leggetid har vi satt opp bordet! Vi prøvde det med 4 ileggsplater og det blir nok sjelden - aldri å skje at vi har 12 til bords, men da har vi ihvertfall 2 ekstra plater om noen får skraper eller sår etterhvert. Nå har vi lagt i 2 plater og kommer til å ha det sånn til etter jul for vi blir 8 på julaften, men etter nyttår blir det vel bare 1 plate og dermed plass til 6. Vi har fortsatt ikke funnet stoler så vi bruker de gamle foreløpig og håper og bli kvitt det gamle bordet på ett eller annet vis kjapt. Uansett, her er vårt nye, flotte spisebord!!! Jeg er kjempefornøyd!!!


1 kommentar:

  1. Det ble kjempefint!! Gleder meg til å spise middag på det neste uke ;-)

    SvarSlett