onsdag 30. november 2011

Knekkebrødbakst!

Jeg har ikke bakt julekaker enda, men idag satte jeg igang med knekkebrød for første gang. Jeg vil vel si at halvparten ble bra og den andre halvparten nok litt for tjukke så de ble litt myke dessverre...
Ellers har jeg Daniel hjemme idag, han har så ekkel hoste og ville være hjemme idag så vi har kost oss inne i det fæle høstværet.. Når klokka ringte i dag tidlig gikk Richard inn for å hente Daniel så vi kunne kose litt i senga mens vi bestemte om han skulle i barnehagen eller ikke. Da hadde Daniel slått på lyset på rommet sitt og satt i senga og leste i boka si om Tigergutt! <3 Skjønne, herlige gutten vår <3
Etterpå kom han inn til meg og vi leste videre både i Tigergutt (Ole Brumm) og Mamma Mø-boka før vi sto opp og spiste frokost. Jeg laget knekkebrød så vi spiste det til lunsj, og så kunne Daniel fortelle at han ville ha grøt også!! Så da måtte jeg jo lage litt havregrynsgrøt da...han spiste 1,5 porsjon så det er ingenting å si på matlysten ihvertfall!!!
Her er bilder fra både knekkebrød og været...

Før steking! Legg merke til den fine oppskriftsboka som jeg har fått av onkel Peter!


Etter steking...det vises godt at de til venstre ble best... Jaja, bedre lykke neste gang! De til venstre ble til gjengjeld GODE!


Tja...trist utsikt siste dag i november, men jeg regner med det er hvitt og -2 grader ute imorgen 1. desember? ;)



Daniel sover nå og har faktisk sovet i 2 timer så jeg bør vel gå opp og se om han har tenkt og komme ned snart...ikke helt i form, stakkar liten :)

1 kommentar: