torsdag 1. desember 2011

1. desember!

Idag er første dag i julemåneden! Ikke mye som tyder på det ute...rundt kl 12 idag dro jeg på jobb (Richard og jeg var hjemme halve dagen hver med syk Daniel) og da var det stedvis blå himmel og sol, tørt på veiene og 10 grader!!! 1. desember!!! Til og med jeg begynner og føle at dette er litt rart...nå kan snøen snart komme..
Daniel fikk første pakke i kalenderen idag, klatret opp på en krakk og fikk ned den som henger på luke nr. 1. Hvis dere ser dette innlegget, så ser dere at kalenderen har en nisse øverst...og føttene til nissen er nederst, men det vises ikke så godt pga pakkene.. Uansett, da Daniel klatret ned fra krakken så han opp på nissekalenderen og sa: "Takke, nissen". <3 <3 <3
Kanskje han iløpet av disse dagene  før jul lærer og like nissen, og ønsker at han skal komme på julaften! Når jeg har spurt ham før den positive opplevelsen i dag om han tror nissen kommer på julaften er han ganske klar: "Neei, ikke nissen komme. Neeei."....... Vi håper jo onkel Magnus vil leke nisse i år som i fjor, men hvis gutten blir vettskremt er det jo ingen vits.. Skal jo være morsomt-skummelt-spennende! :-)
Vi får se etterhvert, men idag tror jeg altså at nissen steg et hakk i Daniels øyne :) Han fikk en glasskule med nisse inni, en sånn "riste-på-så-snør-det"-kule. :) Eller som Daniel kaller den: "Nissen inni ballen!" :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar