tirsdag 6. desember 2011

Ordinær ultralyd!

Idag var det tid for ordinær ultralyd. Vi har jo allerede hatt gleden av å se nurket for en måneds tid siden, så jeg var egentlig ikke så nervøs i forkant, men jeg gledet meg til å se lille igjen. Jeg var mest spent på hvor mye han hadde vokst og hvilken termin vi ville få da de to siste hadde 10 dagers avvik..

Jordmora var hyggelig, men lavmælt så i starten hørte jeg nesten ikke hva hun sa enda jeg lå klint inntil henne ;) Men hun gikk gjennom hele kroppen til nurket og syns alt så bra ut og hun mente også at det var en gutt. Etter at hun hadde målt alt så skulle hun gå gjennom hjertet ordentlig. Det tok tid...jeg begynte så smått og bli litt nervøs for hun sa ingenting og liksom gryntet litt misfornøyd innimellom...(hva er det å gjøre liksom?!) Tilslutt sa hun at han lå så dumt til at hun ikke fikk til å se ordentlig på hjertet hans. Så begynte hun og trykke den der ul-dingsen haaardt nedi magen min og ristet på den for å prøve og få lillebror til å flytte på seg... Men han steinsov!!! Godt sovehjerte som storebror ;) Hun spurte om vi hadde det travelt eller om vi kunne gå en runde og jeg spise noe så kanskje han flyttet på seg, og så komme tilbake igjen om ca 30 minutt. Jeg spurte om hun trodde noe var galt, men hun sa at det bare var at han lå "feil" og det ble så mye skygger over hjertet at det var vanskelig å se ordentlig. Så da gikk vi en runde ned på kiosken hvor jeg kjøpte ett par rosinboller og en glassflaske julebrus! (God unnskyldning da;) Mens vi satt oppe på venteværelse så kjente jeg lillebror i magen våkne :) Han liker julebrus som sin mor!!! <3
Så da vi kom inn igjen var det en helt annen gutt som "møtte oss"! Han hadde flyttet på seg og han hoppet og spratt og storkoste seg der inne <3 Hun fikk sjekket hjertet og alt så heldigvis bra ut!!! Morkaka ligger på bakre vegg, noe jeg egentlig regnet med siden både jeg og Richard har kjent liv utenpå magen en stund. Så sa jeg at jeg var litt spent på hvilken termin hun ville gi meg iom at jeg hadde fått 15. og 5. mai på de to foregående ultralydene. Hun smilte og sa at da var det flott at hun fikk BESTEMME terminen idag da ;) Så sa hun at lillebror er ca 20 cm lang nå og jeg er 18+4 idag med termin 7. mai :) Hun sa også at et svangerskap er 40+2 og da blir terminen egentlig 6. mai fordi det er skuddårsdag neste år. Det hadde hun nok ikke medregnet på det "termindato-hjulet" sitt ;) Men det spiller ingen rolle, jeg sier 7. mai så kommer vel gutten når han er klar. Det som var annerledes enn sist var at denne gangen skrev hun opp dato for overtidskontroll en uke etter termin! Det syns jeg er betryggende, selv om jeg selvsagt håper jeg slipper og gå så mye over termin.
Vi fikk mange bilder, noen gode og noen litt mindre gode... Både Richard og jeg syns at guttene våre ligner hverandre på ultralydbildene sine i profil! <3 Det blir spennende å se om det stemmer når lillebror kommer :) Jeg skal scanne inn ett par bilder på jobb imorgen så kan jeg legge inn her :)

Her er lillebror!!! Se så sprek han er!! Ligger dobbelt faktisk!! Hodet til venstre, ryggraden øverst, rumpa til høyre og så ligger lårbeinet, kneet og leggen, altså beina under han! Akkurat sånn lå han og sov!! Behagelig? ;)

Litt uklart bilde da dette er tatt ETTER at jeg drakk julebrusen...han lå IKKE i ro...;)

Daniel til venstre og lillebror til høyre <3 

1 kommentar: