torsdag 29. desember 2011

Julen 2011

Ble ikke noe blogging på meg i jula, det har vært så mye som har skjedd at jeg har vel egentlig ikke orket å ha fram pc'n når jeg har hatt tid. Vi har storkost oss med familie, god mat og drikke, virkelig hatt en herlig ferie! :) Vi har også fått utrolig fine gaver, Daniel har vært i lykkerus og nok ikke helt skjønt hva som har vært grunnen for alle disse eventyrlige dagene! Han har snudd litt på døgnet og sover nå til rundt 10 om dagene, det er også heeelt greit ;)

Julaften feiret vi hjemme hos oss sammen med mamma, pappa, Magnus, mormor og mosse. Richard laget nyyydelig ribbe med tilbehør, mamma hjalp til med saus og gode råd, mens jeg laget riskremen. Alt ble fantastisk godt! Før julemiddagen gikk vi en runde rundt juletreet før julenissen (onkel Magnus) kom. Daniel syns det var stas å få pakker av nissen, men ellers holdt han seg på avstand og nissen fikk ingen kos i år..;)

Daniel pakket vel opp pakker fra morgen til kveld på julaften og likevel sparte vi to pakker til 1. juledag. Utrolig mye fint! Han ble helt vill etterhvert og trodde at alt som lå under treet var hans ;) Det var det heldigvis ikke..;) Da hadde vi nok holdt på enda ;) Vi la vel Daniel i 20-tida, men han var enda våken kl 22 og lekte på rommet sitt. Kanskje ikke så rart at han sov til 10:30 på 1. juledag ;) 

Richard og jeg ønsket oss penger av de fleste i år for vi ønsket oss nye møbler. Vi fikk MASSE penger og endte opp med å handle ved første mulighet, 3. juledag! Onkel Magnus satt barnevakt, mens vi dro avgårde på Bohus og endte opp med ny skjenk, nytt sofabord og ny TV-benk!!! Alt i York-serien! Er såå fornøyd!!! Og vi fikk alt dette for pengene vi fikk til jul! Så tusen, tusen takk til mormor og mosse, mamma og pappa, Gunn, bestemor Irene, og Jørn & Britt som har bidratt!!! :-) Vi er såå fornøyd! Ellers har jeg fått klokke (eller jeg fåår klokke når Magnus kommer i januar, den ble ikke levert før jul;), 18 deler av "fin-bestikket" vårt så det er komplettert, signert Vebjørn Sand-bilde, Hangover 2 og Entourage-serien på dvd, tøffler, skjerf, håndkrem, deo, sengetøy, håndklær ....ja, jeg/vi har fått MYE!!! Mulig jeg har glemt noe nå, men tusen takk til ALLE!! Jeg er sååå glad og fornøyd over alt det flotte både Richard, Daniel og jeg har fått! Ja, til og med lillebror i magen fikk Bergans-t-skjorte og Volcom-skjorte av tante Linda, onkel John Erik & Oliver! Tusen takk!!!

Her er et lite bilderas fra jula vår. Mamma har tatt mange flere, finere bilder, så mulig det kommer et bilderas senere når jeg får fatt i hennes bilder også :)


Daniel fikk juniorseng i julegave av mormor og morfar! Den ble innviet noen dager før jul :)

Julestrømpa ble fyllt med Donald Duck-blad og godis etter Daniel hadde sovnet lille julaften :)

Julaften startet med Donald Duck og godis i senga!!!

Gjestene er kommet og Daniel er i gang med oppakking av julegaver :)

Se mamma!!! Jeg fikk Lynet og racerbila av onkel Magnus!!!



Onkel Magnus slo på stortromma og ga Daniel et Cars 2-teppe også! Det er flittig brukt! Vi MÅ jo kjøre på veien!!!

Er det vanlig at barn hyler av glede når de får dyne, pute og sengetrekk?? Det gjør ihvertfall denne gutten ;) Gave fra mormor og morfar.


Hmm...hvilken pakke skal jeg ta nå?!?

Så sliten blir man 1. juledag uten dupp...

Stoooor elektrisk Lynet fra mamma og pappa falt også i smak ;)



Ny skjenk! :)



Nytt sofabord :)

Ny tv-benk og sofabord :)


Han fikk masse Brio togskinner og av gudmor Lill fikk han Brio-ferge!! Som sier tut-tut!!! Stor stas!!!
Vi har hatt ei fantastisk julefeiring og nå venter hyttehelg med nyttårsaften sammen med gode venner! Gleder oss!!! :-)

3 kommentarer:

  1. Så mange fine gaver!! Og det så veldig fint ut med nye møbler. Dere må nok invitere til middag neste uke, så vi får se :)
    Ses plutselig på Singsås! Hurra!!

    SvarSlett
  2. Skjønnas'n te tante bi bærre finar og finar :) Ser ut som om han har storkosa sæ i jula, så bra! sku så gjerne ha vært der! masse fine pakka ser d ut som gutten oxo har fått - møblan dåkkers va sååååå fin!!!! må få te en helgetur om ikke længe :) klæmma fra oss

    SvarSlett
  3. Linda, takk for i helga! Velkommen på middag på onsdag :)
    Elisabeth, du må kom en tur snart ja! Leng sia sist!

    SvarSlett