tirsdag 20. september 2011

Trening i svangerskapet

Igår hadde jeg time til legen, denne var den timen jeg fikk da jeg ringte for å bestille første svangerskapskontroll. Jeg syns jo selv at den kom tidlig, men pga det som har skjedd syns jeg det var greit å gå likevel. Jeg hadde rett i at det var for tidlig med vanlig kontroll, men hun gjorde en GU på meg og livmoren var fortsatt fint lukket og virusinfeksjonen som han så sist så hun nesten ingenting til. Var bare litt sårt rundt, så hun så hvor det hadde vært. Det var også kommet svar på den prøven og det var bare et vanlig virus, ingenting farlig, men de vet ikke hvorfor dette skjer.
Jeg fikk time til første svangerskapskontroll i slutten av oktober, rundt 12 uker. Og som jeg håper inderlig at denne kontrollen skal skje!!! Det første svaret på det får jeg vel neste onsdag...da er det tid for ny UL. Jeg er så spent at jeg kan knapt tenke på det.
Formen er så som så. Jeg er kvalm hvis jeg ikke spiser ofte og konstant trøtt. Men hvis jeg ser et bankende hjerte på UL neste onsdag er det verdt all kvalme og tretthet i verden <3

Ellers er forandringa fra sist svangerskap at jeg nå trener. Det gjorde jeg ikke da jeg gikk med Daniel, men nå er jeg fast bestemt på at jeg skal trene så lenge jeg kan. Igår var jeg på en times spinning og idag starte treningen med jobben på Elixia. Så idag har jeg vært på spinning og styrke. Tanken på styrketrening i sv.skapet føltes helt feil, men det henger vel igjen gamle myter om at man ikke skal løfte tungt når man er gravid.. Leger sier nå at det er helt trygt å trene så lenge man ikke føler ubehag (utover det at det er tungt å trene...;) Det gikk veldig fint idag, så nå er jeg ikke så stresset på styrketreningen lenger. Det skal nok gå bra en stund til ihvertfall ;)

Nå skal jeg nyte sofaen og fjernkontrollen resten av kvelden med gooood samvittighet!!! :-D

1 kommentar: