mandag 12. september 2011

"Alenemamma" og valgdag!

Idag startet jeg dagen med å endelig kjenne litt til graviditeten min! Morgenen gikk fint, jeg dusjet og Daniel lekte på rommet og i senga vår, og jeg synes selv jeg hadde stålkontroll på situasjonen. Så kom vi ned i stua og jeg var klar for å ta på han yttertøy...da ble det tydelig at det er pappa som bruker og stelle med Daniel om morgenen... Han skulle absolutt sitte i sofaen, se tv og spise brødskive... men jeg hadde jo laget matpakken kvelden før så det var ingen vits i å bruke tid hjemme. Han ble illsint (mildt sagt), og satte tilslutt i et hjerteskjærende hyl etter pappa... Mamma er tydeligvis ubrukelig om morgenen... Jaja, ny sjanse imorgen.
Innen jeg kom meg på jobb var jeg skikkelig kvalm! Men lykkelig kvalm! Endelig kjenner jeg noe til den lille spira! Kvalmen ga seg litt etterhvert, men måtte småspise litt knekkebrød gjennom dagen. Jeg ble også svimmel og hadde litt murringer/stikkinger nederst i magen. Jeg velger å ta ALLE som gode tegn! ;) Har vært litt nervøs noen dager nå som jeg ikke har kjent noe (syns liksom alle tegnene forsvant rett etter blødningen, men det er sikkert innbildning). Nå føler jeg meg ihvertfall litt bedre! 5 uker på vei idag! Det går så det suser!!! ;) Eller kanskje ikke akkurat det, men....så lenge det er en frisk baby der så har jeg det ikke travelt jeg!
Etter jobb handlet jeg før jeg hentet en smørblid Daniel i barnehagen. Vi kjørte hjem og da han kom ut av bilen sprang han rett i den største søledammen han fant. Frem og tilbake. Frem og tilbake. Joggeskoene (ja, ikke støvlene) var klissvåte og det var også sokkene og buksa. Jaja, han har heldigvis to par joggesko. Etter middag trillet vi bort til Åsvang skole så jeg kunne stemme. Jeg måtte bestikke han litt med nonstop på veien, han skal jo IKKE sitte i vogn den ungen! Men det gikk fint med nonstop. Supermamma. Vel fremme fikk jeg stemt med en hylende Daniel i vogna inne i stemmeavlukke sammen med meg...men da vi kom ut derfra fikk han se på fiskene i akvariet - stor stas! Så traff vi Lukas og foreldrene fra den gamle barnehagen, så vi lekte på lekeplassen til skolen i en time sammen med dem! Daniel syns det var så stas og han rusjet til og med i rusjebanen mange ganger alene! Jeg måtte rusje sammen med han første turen da, men så tøffet han seg og rusjet selv - veldig bra! :) Så trillet vi hjem sammen med Lukas og foreldrene, de bor også i Sildråpeveien. Da vi kom hjem var det kveldsmat og rett i seng. Helt super ettermiddag! Tok dessverre ikke noen bilder idag, men skal prøve igjen imorgen!
Og så fikk vi forresten godkjenning på søknaden om annekset på hytta idag! Det var jo ikke akkurat for tidlig, men nå er det ihvertfall i orden! :) Og det passer jo fint nå som annekset straks er ferdig! ;)

1 kommentar:

  1. Så arti! Bra at han ropa etter pappa :) Spennanes å hør at du kjenn litt til vidunderet i kroppen. Kjempespent æ også. Veldi gla i dåkk, kos og klem fra "over there".

    SvarSlett