mandag 30. januar 2012

ENDELIG onkel!!!!

Det er vel få ord vi har terpet mer på enn akkurat "onkel"....men det har han altså aldri villet prøvd og si. Onkel Magnus har blitt "manne" eller "pappa" og onkel John Erik innimellom "tante" eller "pappa"...ingen var vel veldig fornøyd med akkurat det.... Men idag bestemte gutten seg for at det var på tide å ta i bruk ordet "onkel"! Han hadde sagt det idag tidlig da han fant joggeskoene mine i gangen: "Onkel sine sko!"...og da han kom inn døra fra barnehagen idag (og visste at vi skulle få besøk av tante, onkel og Oliver etter middag) ropte han til meg: "Onkel kom! Onkel kom!!! Mamma, onkel kom!" Jeg skjønte ikke helt hva han sa med det samme for jeg hadde jo ikke hørt at han hadde sagt det før og det slo meg liksom ikke at det var det han skulle si når han kom hjem fra barnehagen... Som regel så er det ei lang regle om hva han og Emil har gjort i barnehagen, men idag var det kun fokus på onkel!!! Superstas!!! ENDELIG!!!
Vi hadde det kjempekoselig med besøk og guttene var elleville over endelig å møtes! :) Etter høylytt og ivrig lek i stua gikk alle fire guttene ned i kjellerstua og jeg fikk nyte etterlengtet skravletid med Lindapia mi <3 Superkos!!!
Da de skulle dra fikk vi alle kos av de skjønneste guttene våre og Daniel konsentrerte seg skikkelig da han vinket og sa: "Hadet bra, onkel". Ntååååååh <3 Ikke skjønner jeg hvorfor akkurat det ordet har tatt så lang tid, iom at jeg syns "heisekran" og "lastebil" og diverse andre ord kanskje burde være verre, men det har han sagt lenge... Jaja, han bestemte seg vel for at  vi maste så veldig om det at han ikke gadd før nå;) Uansett, nå er enda et ord på plass av flinke gutten vår. Herlig :) Nå må vi få til en skype med onkel Magnus en av dagene så han også får gleden av å høre Daniel rope på onkel :)

2 kommentarer:

  1. herlig;) arti når dem endelig tar i bruk ord som sitt langt inn. Å sant som du si, det e itj allti de vanskeligste ordan som lar vente på sæ. Her i gården e forresten farmor "semmor", men det e fordi hu har bestemt at det e sånn trur æ. Dessuten e det litt vanskelig me de der onklan å tantan så hos oss har vi tante Olaf og onkel Kia. Søtt asså!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, så herlig med tante Olaf og onkel Kia! <3 Søte Emmamor <3 Man får seg mang en latter og glede over små ting når man er så heldig å ha søte små! :)

      Slett