tirsdag 24. januar 2012

Diverse hverdagsliv og flere julebilder!

Daniel er blitt så flink til å snakke de siste par ukene. Det kommer nye ord hele tida, f.eks i jula kunne han bare fargene blå og rød. Nå kan han grønn, hvit, rosa, gul, brun, ja, jeg kommer ikke på flere, men han har ihvertfall fått inn flere farger! Han er nok litt "fargeblind" enda, men jeg er ikke så sikker på om han virkelig er fargeblind eller om han bare ikke har skjønt fargene enda...satser på det siste. Han sier mye annet også, og snakker i lengre setninger enn før. Ellers syns han jeg ligner på en katt når jeg sminker meg om morgenen...joda, takk for den! De som jobber i bhg syns ikke det er like stas at han er fullstendig opphengt i store mager og mener at alle har "beidi" inni...ser den altså. Ellers skravler han dagen lang og er for tiden veldig opptatt av haier, hvaler, bjørner og tigre med stoore tenner! ;) Han elsker og lese og se i bøker om dyr. Han er også blitt veldig glad i Donald Duck og Mikke Mus, så vi har heldigvis litt Lynet-pause innimellom ;)
Og så til et tema som vel hører med i en barneblogg...bæsj! ;) Daniel er blitt kjempeflink til å si fra når han må bæsje så når vi er hjemme så går de fleste bæsjene i do. Han ler og hermer etter lyden av at bæsjen havner i do og den lyden er tydeligvis: "Pip, plip"....;) Tissinga har han ikke kontroll på så det blir nok ingen bleieslutt med det første, men vi har ihvertfall varslet bhg nå om at han er så flink hjemme så håper vi at han snart vil si fra i bhg også.
Onkel Magnus var i Trheim hele forrige uke til Daniels stooore glede! Han gråt sårt når han dro tilbake til Oslo etter juleferien så gleden var stor da han kom tilbake igjen og vi tilbragte både tirsdag, onsdag og fredag ettermiddag sammen :) Fredag hentet han Daniel i barnehagen og det var nok stor stas for begge. Daniel ville ikke hjem til mamma og pappa da, ville nok ha onkel for seg selv ;) Onkel var hos oss hele fredag ettermiddag og lå over til lørdag. Daniel sprang inn og vekte onkel kl 07:15 og de koste seg hele morgenen før vi dro avgårde til Teveltunet for å feire Tom Are sin 30-årsdag.
Jeg var litt lei meg for å reise fra Daniel lørdag-søndag, men Daniel syns helt klart det var verst at onkel dro... <3
Nå er jeg snart 26 uker på vei og vi har drøye 14 uker igjen til vi får se lillebror <3 Gleder meg helt villt! Han virker sterkere enn jeg husker Daniel i magen og vekker meg innimellom på natta med sparkene sine! Jeg er så spent på hvordan han ser ut, om han ligner storebroren sin. Daniel var kliss lik Richard da han ble født, husker jeg var overrasket over at jeg så likheten umiddelbart, er så spent på om jeg vil se det på lillebror også :) Jeg har masse kynnere daglig, så livmora trener ihvertfall til fødsel og selv trener jeg spinning enda. Var på 60 minutters spinning idag, og selv om det begynner og bli tyngre så går det fortsatt veldig greit. Etter spinninga tok jeg sol! Det var helt herlig! Hadde det ikke vært for at det ble litt vondt i bekkenet etterhvert så hadde jeg nok sovnet. Måtte snu meg over på siden de siste minuttene, men det har vel ikke noe å si :) Det var sååå godt :) Tror nok jeg kommer til å gjøre det innimellom framover.

Men nå, til julebildene! Jeg skrev vel i juleinnlegget mitt at jeg skulle komme med flere bilder når jeg fikk mamma sine, og bedre sent enn aldri, ikke sant? ;) Her er ihvertfall et bilderas fra julefeiringa vår!













Sitter i Lynet og holder Lynet i hånda...














3 kommentarer:

  1. Fine bilder av fine familien <3

    SvarSlett
  2. Litt misunnelig på den bæsje-i-do-greia. Hun er blir helt rar når hun skal gjøre sitt. Nekter plent å gå på do, selv om hun vet at hun får badekule i badekaret om det kommer en bønne i potta eller skåla.. men neida..

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, men det kommer vel når hun er klar, Linn! Det blir nok lettere å øve til sommeren når de kan løpe rundt på plena naken ;)

      Slett