fredag 13. januar 2012

Uke 24+0

Idag er jeg 24 uker på vei med lillebror i magen :) Etterhvert som magen vokser blir Daniel mer og mer oppmerksom på den og at det er en "beidi" i magen til mamma. Idag koste han med magen, men da jeg spurte om lillebror kunne få dele rom med han, var det blankt nei...og mamma og pappa får IKKE lov til å være mamma og pappa for lillebror...bare "Danei" sin mamma og pappa... Jaja, vi får se, det er vel ikke utenkelig at vi får oppleve litt sjalusi ;)
"Beidien" i magen er nå ca 30 cm lang og 700 gram, kan høre oss og lungene er begynt og utvikle seg. Har lest at babyen har en liten sjanse på å overleve dersom han skulle bestemme seg for å komme nå. Akkurat det håper og tror jeg selvfølgelig IKKE at han har tenkt og gjøre. Når det gjelder meg så har jeg det ikke så verst, syns jeg! Jeg trener regelmessig, har ingen halsbrann som holder meg våken på nattestid (*bank i bordet*) og selv om jeg legger på meg kjapt om dagen, så tror jeg at jeg klarer og holde vannet i noenlunde sjakk vha skinnene jeg bruker på natta. Det føles bra :)
Jeg har lagt på meg ca 8 kg (4 av de siden en uke før jul!!!) og har vært litt lei meg for at det går så kjapt oppover nå, men tok en titt på helsekortet fra da jeg gikk med Daniel og det bruker og hjelpe litt på humøret ;) Sist hadde jeg lagt på meg 13,5 kg totalt hittil og utgangspunktet var ca det samme som min nåværende vekt. Så det er bare å fortsette og bruke hodet, trene så lenge det kjennes greit og ellers bare vente...vente på våren og lillebror! Og som jeg gleder meg!!! Iom at jeg allerede har hengt opp vårgardinene så går jeg sterkt ut ifra at våren kommer fort i år! :) Legger ved magebilde fra uke 24, syns magen vokser fra dag til dag nå...


1 kommentar:

  1. Så fin mage!! Og, det så veldig bra ut i stua di. Greit at det ikke e rødt hele året :-)

    SvarSlett