fredag 13. januar 2012

Sene morgener og liten overraskelse til Richard :)

Som jeg har skrevet før så har Richard vært borte hele denne uka og idag kommer han hjem! Han ringte faktisk fra Værnes akkurat nå og er snart hjemme :) Jippi!!!
Men siden han har vært borte og jeg er 50% sykmeldt har vi hatt noen sløve morgener torsdag og fredag. Vi har sovet til vi våknet av oss selv og startet dagen med å lese på senga: "Mamma Mø aker kjelke" og Ole Brumm drar sørover" (eller noe i den dur).

Bildet er tatt fra sprell.no
Koselig med lesing på senga og Daniel storkoser seg når vi ikke har det travelt på morgenen :) I går brukte vi vel en time på badet etter lesinga for bilen måtte jo vaske seg!!!




Jeg kjørte han i barnehagen etter en laaang frokost med corn flakes, brødskive OG banan! Lite å si på matlysten til gutten vår :) Etter barnehagen dro vi hjem til mormor og morfar, spiste middag og så gikk mamma og jeg til byen mens Daniel koste seg sammen med morfar. Jeg gjorde et KUPP på Princess!!! Syns ihvertfall jeg :) Kjøpte nye gardiner til 89 kr per lengde!!! Det var 40% og de var satt ned i utgangspunktet så det ble veldig billig :) Kjøpte også putevar med Blåfjell på til Daniel til neste år (halv pris), noen nye spisebrikker og ei gardinstang til vinduet mot kjøkkenet hvor gardinene jeg fikk av svigermor skal opp etter mamma har lagt de opp. Tenkte og drøye og henge opp gardinene til nærmere våren siden de er litt vårlige, men ble veldig fornøyd med kjøpet! Har lenge ønsket meg nye gardiner siden de røde er litt mørke om våren og sommeren.

Etter jeg hadde levert Daniel i barnehagen idag dro jeg og tok influensavaksina. Har lenge vært i tvil om jeg skulle ta den, men jeg ble anbefalt det på sykehuset (pga at jeg er gravid) og nå har jeg lest i det siste at influensaen skal komme for fullt i slutten av januar, så da var det like greit å få det gjort. Satser på null bivirkninger av den ;)

Da jeg kom hjem klarte jeg ikke la være gardinene....så nå venter det en liten overraskelse til Richard kommer hjem! Jeg har vasket vinduene og hengt opp de nye gardinene ;) Fjernet det meste av det røde og pyntet litt annerledes. Jeg må kjøpe noen grønne planter! Kanskje imorgen? Gardinene er litt for lange, 230 cm og jeg skulle nok hatt 220 cm. Kanskje min snille mamma kan legge de opp for meg? Uansett skal de få henge og selv om det er januar, ønsker jeg våren velkommen ;)


Her skal gardinene fra svigermor opp :)


Nå kommer Richard, håper han blir fornøyd med den "nye" stua! Hva tror dere? 

2 kommentarer:

  1. Jeg liker hjemmet ditt jeg Marte. Stilfullt våren har kommet til Angelltrøa..

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Linn, så koselig å høre :) Det har vært mange ommøbleringer og utbytting av møbler siden vi flyttet inn, men nå syns jeg også at det begynner og gå seg til og bli koselig her :)

      Slett