fredag 15. januar 2010

Om å sove på eget rom, og voksentid:)

Da har vi prøvd Daniel på eget rom (i reisesenga) noen netter, og jeg må vel innrømme at det virker som dette er bedre for alle parter...selv om jeg nesten får tårer i øynene når jeg legger meg om kvelden for jeg syns det er veldig trist at han ikke er der... :( Men skal innrømme at det er godt å få sove litt mer altså!;)
Han våkner fortsatt opp i 04:30-tida hver natt, men sovner veldig kjapt igjen bare han får smokken eller Sauen. En STOOOOR takk til bestemor Gunn som ga han Sauen i julegave! Hadde aldri trodd det skulle virke såååå bra! Men det gjør altså, et lite kvarter med musikk og blinkende lys er stort sett alt som skal til for at han sovner av seg selv. Nå er det bare å legge han i senga, putte i smokken, slå på Sauen og så gå ut. Da ligger han og "synger", lager godlyder og innimellom sutrer litt, men ikke mer enn at han sovner av det.
Nå kom jeg på at jeg skal prøve å ta bilde av Sauen en gang så vi husker den, men ikke akkurat nå...nå henger den over Daniel som sovner til den;)

Idag har han fått grøt med ei teskje sviskemos i til formiddagsmat. I tillegg til pupp da selvfølgelig. Han spiser fortsatt ikke en porsjon grøt, da får han vondt i magen. Men prøver med litt sviskemos nå, så kanskje han får ut litt bæsj snart! Ei uke siden sist nå, og da begynner det å bli på tide... (Ingen babyblogg helt uten bæsjeprat...;))

IKVELD er det voksentid! Daniel skal sove hos mormor & morfar, og Richard & jeg skal på nyttårsfest med jobben min! Jeg gleeeeder meg!!! Har kjøpt ny kjole på salget (-50%!!! Tuuusen takk til jobben min som har nyttårsfest og ikke julebord! Sååå mye billigere!;), og vært hos frisøren (Gratis farge!!! Tuuuuusen takk til supersøtesnille søskenbarnet mitt!!!!!! Sååå mye billigere!;)), og trent to ganger denne uka, så nå er jeg klar for fest! Som dere ser nederst på bloggen har jeg tatt av 1,6 kg hittil denne uka!! Kjempefornøyd!! Nå gjenstår det bare å se hvor mye "skade" helga vil påføre meg...Skal prøve hardt å være flink! Godt å ha fått bort det jeg la på meg i jula ihvertfall. Veldig glad for at graviditetskiloene rant bort av seg selv, heldig der! ;) Da er det bare resten igjen...
Anyway, nå er jeg spent på hvordan natta hos mormor & morfar vil gå, jeg håååper inderlig at det går bra, og at han følger sine rutiner hos dem også. Mira skal jo også sove der, og jeg håper hun holder seg i ro på natta...mistenker sterkt at hun har innbildt svangerskap igjen..endel sutring de siste dagene.

Jaja, sånn går dagene her i huset! Nå skal jeg shave litt legger så det er klart til ikveld!:) Mmmm, jeg kjenner rødvinssmaken i munnen allerede! Herlig!:)

God helg folkens!

2 kommentarer:

  1. Håpe dåkk kose dåkk akkurat no som kjæresta og virkelig nyte ein kveill aleina! Å regne me rødvinen e nam *vann i munn*
    Daniel kose sæ sikkert masse også!!

    SvarSlett
  2. Takk, Anette, vi hadd det kjempeartig! Og Daniel har vært en engel hos mormor & morfar. No e 'n på vei hjem - æ glede mæ!!!

    SvarSlett