tirsdag 19. januar 2010

5 månederskontroll

Idag var det tid for Daniels 5 månederskontroll - syns ikke det er lenge siden forrige kontroll! Merker nå at tida går utrolig fort! Den første måneden var det meste nytt og litt skremmende, og jeg syns egentlig tida gikk veldig sakte...men den har bare gått fortere og fortere, og nå flyr den avgårde! :( Jaja, det er vel bare å huske på og leve i nuet og nyte hver dag! Selv om jeg er vel mest vant til (på denne tida av året) å glede meg til lysere tider og er mest glad i tida uten vinter og mørke! Menmen, i år koser jeg meg selv om det er mørkt og kaldt ute:) Og nå har det jo ikke vært iiiiiskaldt de siste dagene heller, så da går det jo an å bevege seg utendørs:)
MEN, tilbake til kontrollen idag! Det var, som sist, gruppekontroll med samme gruppa som sist. Først var det klart for veiing og måling av Daniel. Det må sies at han leverte en skikkelig bæsjebleie rett før vi dro, så magen var relativt tom, men jeg syns han hadde lagt på seg litt lite... Han veier nå 9125 gram, er 71.2 cm lang og hodeomkretsen er 44.4 cm. Jeg vet jo at han ikke lider nød med sine 9 kg, men da jeg var på fysio med han for 2 uker siden veide han 9030 gram, så jeg syns det var lite med 95 gram på 2 uker. Men da jeg kom hjem fant jeg ut at han ligger på 90 gram i uka de siste 6 ukene, så det går vel bare litt i rykk og napp da. Helsesøstra sa også at det er helt greit, han sprenger jo alle skalaer fortsatt, men følger sin egen kurve;)
Ellers syns jeg disse gruppekontrollene er litt rotete, og Daniel var litt trøtt, så jeg satt egentlig bare å ventet på at det skulle være over... Syns også det var litt dårlig at det var 15 minutt forsinket, jeg hadde jo time til fysio med Daniel rett etterpå. Menmen, det er koselige jenter på gruppa, så det var helt greit. Daniel fikk sprøytene sine; en i hvert lår, og det gikk som sist. Han gråt litt, men det gikk greit å trøste. Nå håper jeg vi slipper feber-reaksjoner. Han har vært litt små-sutrete ikveld, men har også ledd høyt og masse av pappa'n sin, så jeg tror ikke han er så veldig plaget;) Han sover nå, så jeg håper han sover søtt til imorgen tidlig <3
Etter fysio (som ble avkortet fordi Daniel var altfor trøtt), hentet jeg Richard og vi dro til Lade for å se litt på bilstoler. Må bytte straks for den bilstolen vi bruker nå er bare opp til 10 kg. Hvis det er plass i bilen så ender vi nok opp med Besafe IZI Combi X3 Isofix, men skal sjekke litt priser rundt omkring først.
Igår var jeg på trening igjen og kjenner allerede at det går lettere. Skal prøve å gå fast hver mandag og onsdag kveld sammen mamma, og så kanske noen Mor&Barn-timer på dagtid. Ellers trener Heidi & Anette på 3T også, så skal prøve å få til noen timer sammen med dem også. Blir gøy!
Ikveld skal jeg prøve å få med meg Greys Anatomy! Glemte det sist uke, så prøver igjen..;) Ha en fin kveld!

1 kommentar: