torsdag 27. oktober 2011

Nytt spisebord!!!

Igår så jeg i reklamen at Living åpnet idag og hadde mange gode åpningstilbud. Vi har jo lenge ønsket oss en spisestue, men ikke funnet noe. I kampanjebladet fra Living så jeg to mulige bord og planla at vi skulle være tidlig ute idag for å se på de. Med en gravidhjerne og hukommelse som en gullfisk for tida så hadde jeg selvfølgelig glemt dette innen Richard kom hjem fra Arendal igår kveld...
Under tannpussen i morges kom jeg plutselig på det! Ropte på Richard at vi hadde dårlig tid og vi ble enige om å ta turen for å se likevel. Var der kl 08 og fikk parkert vha en parkeringsvakt som sendte oss inn på Lade Arena sin parkeringsplass... Da sank håpet mitt litt...det var jo stappfullt der..
Men vi gikk bortover og fant køa... Ikke kassakøa, men den køa som var 30 meter lang og ledet mot inngangen til butikken.. Helt stillestående... Jeg skjønte raskt at Richard ikke hadde tålmodighet til dette og vi snudde umiddelbart.
Jeg klarte ikke helt å få bordene ut av hodet og rundt lunsjtider tok jeg en tur dit igjen. Den samme parkeringsvakta geleidet meg fortsatt mot Lade Arena.. Jeg kommer inn og ser at køa passerer faktisk rulletrappa...altså ca. dobbelt så lang som den var kl 8.. Men jeg tenkte at jeg skulle se litt hvor kjapt det gikk og etter en drøy halvtime var jeg inne! :) Heldigvis var det noen søte, små OD-jenter som gikk rundt og delte ut sjokolade til folk i kø...jeg tror jeg spiste 4... Nei, jeg hadde ikke spist lunsj før jeg dro.
Vel inne hadde jeg ihvertfall overhørt andre si at møbelavdelinga var til høyre og interiør til venstre så jeg skjenet øyeblikkelig over til høyre med verdens ekleste vogn. Den skjenet også mot høyre...HELE TIDA...
Jaja, jeg fant det ene bordet vi hadde sett oss ut; Valencia i slitt hvit. Det har jeg jo sett før da mamma og pappa har det på hytta og jeg liker det godt. Stolene liker jeg ikke så godt for de har et lintrekk som irriterer meg.. Jeg hadde håpet jeg kunne fjerne trekket og finne superfine stoler under, men dengang ei... det fantes ikke trekk under så de stolene kunne jeg bare glemme.. Vi kan ikke tro på at med Daniel og en liten til på vei at lyse lintrekk (som må renses) er en god idé om de er aldri så fine..
Dama som sto ved bordet var, om noe ny (ikke så rart med tanke på at det var åpningsdagen) så var hun veldig hjelpsom! Hun fulgte meg først avgårde for å vise meg det andre bordet vi hadde sett oss ut som var satt ned til 995,- VELDIG BILLIG! Men det så jeg med én gang at ikke var det vi hadde sett for oss i et spisebord. Det så veldig kjøkkenbord ut på en måte..spinkelt og kjedelig. Så var det avgårde på stoljakt! Hun viste meg masse ulike stoler hun mente passet til Valencia-bordet, men jeg fant ingen jeg falt for så vi får se oss litt rundt en annen dag :)
Men bordet slo jeg til på! Så nå er vi stolte eiere av Valencia spisebord Old dirty white inkl. 4 ileggsplater!
Vi får det ikke før i midten av november, men vi har det ikke travelt så det gjør ingenting. Bare vi har det i hus til jul er vi fornøyde :)
Jeg fikk heldigvis lov til å betale forskudd på spisebordet på nett!!! Så da slapp jeg å stå i to timer i kassakø for å komme meg ut...tidenes lengste kø snirklet seg rundt stort sett hele interiøravdelinga...
Men butikken er kjempefin og har masse fint i interiøravdelinga også! Jeg kjøpte ingenting idag for jeg gadd ikke stå i kø til kassen, men jeg gleder meg til kaoset har lagt seg. Da skal jeg tilbake! :-)

1 kommentar:

  1. Hei! Ser at det er lenge siden innlegget ditt ble skrevet, og bordet kjøpt! Har også samme spisestuebord, og vurderer nå kjøp av nye stoler. Så da lurer jeg på - hvilke stoler endte dere opp med? :D På forhånd takk for svar :)

    SvarSlett