tirsdag 3. november 2009

Stressa morgen....

Idag har vi ikke hatt en god start på dagen! Eller, det startet jo forsåvidt bra. Jeg sto opp i 8-tida, stelte en smørblid Daniel, og la han litt tilbake i senga så han fikk pludre litt med uroen sin der. Jeg gikk ned for å tenne i ovnen, og fikk fyr med èn gang - herlig! Hørte Daniel skravlet med uroen oppe, så jeg fant ut at jeg rakk å lage frokost også før han ville opp. Da jeg kom ut i stua igjen var det ganske så grått der!!! :( Og det kom masse røyk ut av ovnen... Jeg sjekket at alt så ut som det skulle med avtrekk etc, og det gjorde det. Åpnet begge verandadørene og lukket døra ut til gangen, så ikke alt skulle sige opp til soverommene. Da det var gjort var selvfølgelig Daniel ferdig å leke med uroen sin, og ville helst leke med mamma... Da fikk jeg litt panikk og ringte Richard... Han var selvfølgelig stressa på jobb fordi de skal forberede noe greier til de skal reise ikveld, men etter litt overtalelse kom han hjem for å "redde" oss...:-p
Jeg tok ut vedkubben og slengte den ut på plena for å slukke i ovnen og prøvde å ringe vaktmesteren for å be om hjelp... Han tok ikke telefonen..
Richard kom hjem og da var det allerede litt bedring, så han dro ganske kjapt igjen.. Satte igjen vogna til meg da, så jeg kan gå ut med Daniel så vi slipper å sitte inne i bål-lukta;)

Nå går det veldig greit da, Daniel har sovnet oppe i senga si igjen, og der lukter det ikke noe bål, så det går nok greit. Jeg sitter med pledd på meg for å holde varmen...kan jo ikke tenne i ovnen heller liksom..:-/
Vaktmesteren ringte tilbake og mente det var retningen på vinden...hvis det er det, så håper jeg vi har en uvanlig vindretning idag!!! Kjipt å ikke kunne tenne i ovnen hvis det blåser ute...vi bor tross alt på Angelltrøa!!! ;)

Ellers kan jeg gratulere Astrid med 25-årsdagen idag! Og lille Oliver er 3 mndr idag! Grattis begge to!! Håper 3 mndrs-kontrollen går greit idag, Oliver:)

Nå er det bare 2 dager igjen til vi får besøk av bestemor og gudmor Lill i anledning Daniels dåp! Vi gleder oss veldig til å se dem igjen, og til å vise fram den store gutten vår igjen:) Tante Elisabeth kommer på lørdag, og skal møte ham for første gang - det blir kos!!!

Igår var vi hos fysio igjen, og Daniel er blitt myyyye sterkere i nakken og trengte ikke komme tilbake før på 3 mndrs-kontroll den 26. november:) Vi veide han og målte han igår også, og da var han 66 cm lang og 7925 gram. Straks 8 kg stor gutt! Håper han kommer inn i dåpskjolen på søndag...;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar