onsdag 11. november 2009

Bleien er avlevert...

Igår var tante Elisabeths siste dag i Trondheim for denne gang, og vi avsluttet med å ta med Daniel & Mira en tur til helsestasjonen. Jeg ville veie Daniel og snakke litt med hs fordi han ikke har bæsjet siden forrige mandag, og jeg lurte på om han fikk i seg nok næring.
Gutten har jo lagt på seg 385 gram/uke i snitt siden fødsel, så jeg ble litt redd/overrasket da vekta viste at han bare har lagt på seg 85 gram på 8 dager... Jeg fikk komme inn å snakke med hs, og hun kunne berolige meg med å si at fra 3 -mndrsalderen skal barna i snitt legge på seg 100 gram/uke. Da ligger han ikke veldig langt unna, og han har jo litt å gå på med sine 8010 gram. Hun kjente på magen hans og den var hverken sprengt eller forstoppet, så hun sa at enten så tar han til seg all næring, eller så "sparer han opp" til en storlevering...
Vi gikk så beroliget hjem igjen i sol og kuldegrader :)

Idag har vi hatt besøk av Linda, John Erik & Oliver. Daniel la for første gang ordentlig merke til Oliver, og smilte til han! <3 Oliver var ikke like oppmerksom på han idag, men jeg fikk det første tegnet på at dette kommer til å bli sååå stas når de blir større:) Det er fortsatt helt utrolig å tenke på at Linda & jeg (barndomsvenninner) har to sønner med en aldersforskjell på bare 9 dager!:)

Etter at de dro hjem, sov Daniel litt før det ble mat og lek med mamma. Plutselig hørte jeg lyden...lyden jeg ikke har hørt siden forrige mandag! Jeg nærmest løp opp trappa med Daniel, og skyndte meg å få av han klærne på badet... Joda, Daniels oppsparte midler er definitivt levert...
Typisk når jeg er alene hjemme, tenkte jeg! PUST MED MUNNEN, PUST MED MUNNEN var videre tankegang... Jeg brukte 3 bleier, 2 håndduker og noen våtservietter før både Daniel og jeg vhoppet i badekaret... MEN, jeg klarte det!!! Og Daniel var smørblid etterpå....før han sovnet med et fornøyd uttrykk i ansiktet:)
Så nå er jeg ganske fornøyd med dagen. Og nok en gang stuptrøtt.... Daniels nattesøvn har vært veeeldig opphakket de siste nettene, så jeg håper inderlig han kan komme inn i bare 1 oppvåkning per natt igjen snart...

Mira har forresten fått "løpetid-truse" idag! Etter at tante Lill vasket røde gulvflekker mens hun var her og jeg fortsatte igår, bestemte jeg meg inatt for at hun skulle få ei sånn truse. Føles litt viktig nå når Daniel ligger på gulvet innimellom. Hun er foreløpig ikke veldig fornøyd med denne trusa, men jeg håper det er en vanesak:)

Nå tror jeg at det snart er senga for min del. Skal kjøre Richard på jobb imorgen og levere Daniel hos mormor før min legetime kl 09. Skal høre om det er noe jeg kan gjøre eller få for ryggen min....håååååper det!!!

God natt:)

2 kommentarer:

  1. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om meg selv jeg, når jeg sitter her og synes det er kjempespennende å lese om BLEIEN! o_O

    Var det myyye? :)

    Løpetidtruse ja, husker den glade tid fra når vi hadde hund selv. Håper hun venner seg på den, sikkert kjip å ha på, men men. :P

    Du har vel vært hos legen nå, håper det gikk bra og at han hadde en superløsning!

    SvarSlett
  2. Hehe, det er rart hvor opptatt vi er blitt av farge på bæsj og bleie-innhold og diverse annet som var veldig fjernt fra samtale-emnene våre for bare noen få måneder siden..;)

    Og du, JA DET VA LATTERLIG MY!!! ;)

    Jeg har vært hos legen, og det skal jeg prøve å skrive om i bloggen:)

    SvarSlett