fredag 16. april 2010

Separasjonsangst?

Daniel er blitt veldig vanskelig å legge om kvelden...vi har slitt siden vi kom hjem fra påskeferie, han nekter plent og legge seg i sin egen seng. Han har hylt seg helt hes faktisk. Dette skjer hver gang vi går inn på rommet hans på kvelden. Han fortsetter og våkne OFTE hele natta gjennom, og det er fryktelig slitsomt! Jeg merker at det var mye lettere da han var nyfødt, nå har jeg liksom vent meg til at han skal sove hele natta gjennom...;-/
Men skal innrømme at vi har gitt litt opp en periode nå, han får ligge mellom oss, og da er han ganske rolig. Han kan til og med ligge alene i senga vår når vi legger han om kvelden - sovner umiddelbart... jeg prøvde og legge puta mi i senga hans, men neida...han lar seg ikke lure så lett;) Jeg har lest litt i "Sove hele natta"-boka mi, og der står det at i 7-9 måneders alderen kan de få separasjonsangst (fram til da så har barn og foreldre vært ett, mens nå skjønner de at vi ikke er det, og at vi ikke er tilstede hele tida...), så jeg lurer litt på om det er det min lille skjønning driver og tuller med nå.. Tenkte selvfølgelig først at det kunne være tenner som plaget han, men jeg ser da ingen på vei heller... Uansett er jeg ikke redd for at det er noe som feiler han, for han er smørblid på dagen! Helt herlig faktisk! Nå som han kan sitte selv, sitter han gladelig en times tid på matta og leker for seg selv - det er ganske så fantastisk! Og han ler masse om dagen! Har latterkrampe stort sett hver ettermiddag/kveld, det er så herlig å høre på! Verdens beste lyd!
Her om kvelden da vi gikk og la oss (Daniel lå i vår seng), så fikk han plutselig latterkrampe i søvne!!! Jeg holdt på å le meg ihjel, det var ganske så morsomt og herlig! Go'ingen vår! Små, fantastiske øyeblikk :-D

Nå dupper han litt, og etterpå skal han få lunsj også drar vi en tur på City Syd med mormoren hans. De skulle jo egentlig vært i København på weekendtur nå, men grunnet asken fra Island er de her!:) Vi skulle egentlig passe Sancho (hunden deres) i helga, men nå blir det omvendt! De (Daniels mormor & morfar) skal passe Daniel fra imorgen til søndag, og Richard og jeg skal ut og spise middag sammen (det har ihvertfall jeg tenkt!;) før vi drar på bursdagsfest til en kamerat! Ååååååååååh, som jeg gleeeder meg!!! Richard har jobbet mye den siste uken så det skal bli godt  å få han hjem ikveld! Ha en suuuper helg folkens!!!

Siden jeg selv syns blogger med bilder er morsomst, så legger jeg ved et bilde av Daniel etter han dusjet hos mormor og morfar sist:)

God helg!

2 kommentarer:

  1. Hei! Kjempe fin blogg du har. Fant den da jeg skulle lese om økedager :)) Har selv en liten gutt på 7 uker,som nå har da økerdager ;) blir nåkk å komme tilbake til bloggen din igjenn,mange gode tips her får en nybakt mamma :)

    SvarSlett
  2. Takk for det, så koselig! :) Gratulerer så mye med gutten din; du går en herlig tid i vente og det skader vel ikke at den tiden også er vår og sommer! ;) Økedager er slitsomme mens de står på, men det går som regel fort over:) Lykke til!

    SvarSlett