tirsdag 20. april 2010

Kampen om senga, Natt 1

Da er første natt gjennomført og det gikk over all forventning!
To sekunder etter at jeg postet innlegget mitt igårkveld, så våknet han sefølgelig med et hyl... Jeg løp opp og puttet i smokken, og han snudde hodet og sov videre!!! Dette skjedde vel en 4-5 ganger før vi gikk og la oss, men vi var fornøyde så lenge han bare krevde smokken og så sovnet igjen!
Jeg var selvfølgelig lyys-våken da jeg la meg, og hadde kjempetrøbbel med og sovne. Lå litt over lakenet for å sikre at jeg skulle rekke inn til Daniel med smokk før han rakk og hyle seg skikkelig våken...ja, jeg veit det, hønemor... Men dette handler faktisk mer enn om bare hans ve og vel... Jeg VIL ha tilbake senga mi!!! Og jeg VIL ha en gutt som sover godt i egen seng og som trives på sitt eget soverom. Så altså, noe egoistisk tankegang her...;) Men jeg sovnet vel tilslutt (forresten altfor varmt med helårsdyne, må huske å skifte til sommerdyne idag), Richard mener ihvertfall at det kom noen lyder utav meg som skulle tilsi at jeg sov...jeg er ganske sikker på at det ikke var meg, kanskje naboen?
Uansett, gullet våknet endel ganger iløpet av natta, men jeg var kjapp nok inn til han og ga han smokken, og dette godtok han! :-D Tror nok vi kan takke Mamma Mø for en super kveld, jeg blir nok overtroisk på den kua nå, og må lese samme boka hver kveld....;)
Da klokka i taket lyste 05:17 sa Daniel klart ifra at nok fikk være nok. Og jeg hadde bestemt meg for (kanskje han hørte det?) at hvis han sov i senga til klokka 05 så var det greit - da skulle han få komme inn til oss. Og det fikk han:) Sov videre en liten time til før han ga klar beskjed om at det var morgen. Jeg var selvfølgelig myyyye mer trøtt da, enn jeg var igårkveld...typisk. Men da jeg prøvde å snu Daniel fra mage til rygg og overbevise han om at det var natt enda og lukke øynene mot han (akkurat som det skulle hjelpe), så bare lo han høyt av meg... Jeg kunne ikke annet enn å le selv...så da var dagen igang!
Nå har vi vært på butikken og handlet litt, sendt bursdagsgave til Isak som blir 7 år på søndag (HURRAAA!) og hentet bæremeisen på posten!!!! Prøvde den i stua og Daniel syns foreløpig det var morsomt så vi skal vel prøve en tur ut etter lunsj. Vi har forresten kjøpt en Sherpani Rumba bæremeis i espresso farge:) Testvinner i fjor! Jeg har ikke hørt om noen som har den, og vi bestilte på nett så vi har jo ikke prøvd den før, men håper vi blir fornøyd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar