fredag 13. april 2012

Uke 37!

Da er barnet fullbårent og regnes ikke som prematurt hvis det skulle komme nå! Veldig rart og tenke på, og jeg syns tida har gått fort de siste månedene. Nå er det ikke mange ukene til vi får møte det lille gullet vårt! Jeg har veldig lite plager denne gangen, noe som er ganske utrolig i forhold til hvordan svangerskapet med Daniel var.
Jeg har veldig lite vann i kroppen mot at sist så jeg ut som vannmannen selv.
Jeg merker veldig lite til halsbrann mot at sist satt jeg og sov i senga de siste 3 mndr pga ekstrem halsbrann.
Jeg har først nå begynt og kjenne litt til bekkenløsninga, mens sist gikk jeg til fysio med bekkenet de siste 2-3 mndr og også etter fødsel.
Jeg har ikke Carpal tunnel-syndrom denne gang i motsetning til sist.
Jeg er oppe og tømmer blæra 1-2 ganger om natta, mens sist var det mer 4-5 ganger de siste par månedene.
Jeg sover relativt greit, mot at sist gjorde jeg absolutt ikke det.
Jeg trener enda spinning, mot at sist gjorde jeg ikke det gjennom hele svangerskapet...

Er ikke dette fantastisk?!! Det jeg kjenner myyyye mer til denne gang enn sist, er at jeg har veldig, veldig mange kynnere hele døgnet. Det er slitsomt, men ikke vondt så det tåler jeg. Jeg har også en myyyye mer aktiv gutt i magen denne gangen noe som til tider er slitsomt, men mest fascinerende.

På tross av dette veldig snille svangerskapet er jeg nå veldig klar for å bli ferdig. Jeg gleder meg til å møte lillebror, se Daniel som storebror, til å bli kvitt magen (ihvertfall forhåpentligvis store deler av den), få igjen kroppen min, fødselen (ja, faktisk), og ja, jeg skal ikke lyve...til mitt første glass vin på laaang tid..... ;)
Men før den tid er det endel som skal ordnes av praktiske ting her hjemme, så det er jo godt det fortsatt er noen uker igjen :) Her er magebilde fra idag, uke 37. Og som følge av dette bildet var det ei fantastisk kreativ venninne som fikk påskestemning av bildet og laget et nytt! Jeg MÅ bare vise, ligger nederst her! Takk, Judith!!! Hahahhah!!!!!!!!



Stilig?!? Hahahhaha!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

  1. kommer ikke bort fra at det er litt morsomt at du informerer på bloggen din om hvor ofte du tømmer blæra, hehe...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahahha, bare vent til Julian er født!!! Da kommer det nok egne innlegg om bæsj og tiss igjen ;) Dette er jo tross alt en mammablogg!!! Hahahahha!!!!!!!!! Alt skal deles!!!

      Slett
  2. fanken du ser snerten ut asså, neste gang jeg skal være på tjukka skal jeg og være sånn snerten preggis. jeg liker infoen om tisseturene! Hilsen ei på lett rødvinssnurr

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, takk skal du ha! Gleder meg til det er min tur å være på en lett rødvinssnurr!!! ;)

      Slett
  3. er Julian oppkalt etter han i OTH? sesong 8 nå.. her gårre unna gunnar..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha, ikke oppkalt etter han i OTH, nei, men han er jo flott så han ødelegger ikke navnet akkurat ;) Nei, jeg datt bare over det i en navnetråd på bv for mange måneder siden og falt pladask ;)

      Slett
  4. Vet du at Vidar heter Julian til mellomnavn?:) Fint navn, fin mage!
    Klem, Inger-Johanne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :) Ja, jeg vet det, Inger-Johanne! :) Flott navn! Han er nok den eneste jeg kjenner som har det navnet, og nå kommer det snart en til <3

      Slett