lørdag 6. februar 2010

Daniels første forkjølelse...

Da har Daniel vært syk for første gang stakkar. Han ble forkjøla for noen dager siden, men ingen feber og var stort sett blid og fornøyd. Men så ble det verre...natt til igår tror jeg ingen av oss sov stort...eller Richard & Mira sov vel relativt godt på eget rom da;) Jeg sendte Richard ut da jeg skjønte det kom til å bli lite søvn, han skulle tross alt på jobb. Så fikk Daniel ligge sammen med mamma hele natta isteden... Han hadde ingen feber, men var veeeldig tett i nesa, og det er vanskelig å forklare en gutt på 5-6 måneder at han skal puste gjennom munnen! Han ville selvfølgelig ha smokken i munnen og puste gjennom nesa som han pleier, og det gikk jo ikke når nesa var tett! Dumme meg kom da med saltvannsdråper og det førte til VILLE protester! Kule rundt, rødt hode som hyyyylte av fornærmelse! Huff, jeg fikk helt vondt inni meg og prøvde å fortelle han at jeg gjorde det for å hjelpe...tror ikke han forsto akkurat det;) En annen ting som er veldig vanskelig å forklare til en baby på 5-6 måneder er at han må blåse snørra UT etter at han har fått dråper i nesa...jeg tenkte endel på det om natta...istedenfor gå-refleksen syns jeg babyer kunne vært født med en mye nyttigere refleks; "blåse-ut-snørra"-refleksen! Gå lærer de jo ikke på lenge likevel!
Han sovnet i 1-tida og sov da i 10-30 minutt før han våknet igjen, og sånn gikk det gjennom hele natta... Stakkar, han var blank i øynene og helt utslitt! På dagen igår hadde heldigvis mormor fri, så hun kom med gaver til Daniel og underholdte han hele dagen, noe mor satte stoooor pris på! Og for å være en syk og trøtt baby, så var han veldig blid og glad! Og i natt har han sovet hele natta gjennom igjen - heldigvis! Litt snørr enda, men myyyye bedre! Nå har selvfølgelig jeg vondt i halsen, så det er vel min tur nå da, men heller jeg enn han!

Kan også meddele at han nå ruller både mot venstre og høyre side! Flinkisgutten vår! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar