torsdag 14. juni 2012

Julian (så godt som) 1 måned!

Ja, det er vel strengt tatt ikke før imorgen, men så godt som 1 måned da ;)
Det er akkurat en uke siden vi fikk se hans første vakre bevisste smil og idag fikk jeg såvidt knipset et bilde av et lite smil, så da tar jeg innlegget nå :)

Gladgutten vår!

Julian er en herlig liten baby som har vært veldig fornøyd stort sett hele sin første levemåned. Han spiser godt og da vi veide han på helsestasjonen 1. juni så hadde han lagt på seg 500 gram de siste 11 dagene og tatt igjen fødselsvekta si med god margin. Herlig med baby som har matvett! ;) Helsesøster lo av meg og sa klart "Nei" da jeg spurte forsiktig om det var greit at jeg ikke vekket han for nattmat... Nå skal det sies at han er blitt mer glad i nattmat etterhvert, men i starten var han veldig soveglad på natta. Det satte jeg stor pris på og satser på at han fortsetter sånn etter litt økedøgn nå.

Julians første måned kort oppsummert:

  • Han feiret 17. mai (2 dager gammel) på Bakklandet hos mormor og morfar sammen med Daniel, mamma, pappa, mormor, morfar, bestemor, onkel Magnus, onkel Peter, Ola, oldemor og oldefar. Det ble ikke noe tog på han i år, men han feiret på riktig vis i festdrakt fra Name It.

Her på barselhotellet klar for hjemreise i en noe stor festdrakt <3

  • Bare 10 dager gammel fikk Julian bli med til hytta vår på Singsås. Vi feiret ei herlig pinsehelg i sol sammen med tante Linda, onkel John Erik og Oliver.


  • Da Julian var bare 20 dager gammel satt mormor barnevakt for første gang, mens mamma var hos frisøren. Jeg var vel borte i nesten 3 timer og Julian sov stort sett hele tida så han har enda ikke prøvd melk fra flaske.

Hva? Har du vært borte, mamma? Det fikk jeg ikke med meg...

  • Julian var 3 uker og 2 dager gammel da han smilte til mamman sin for første gang, og dagen etter smilte han stort til pappan sin i bilen da vi hadde ammestopp på vei til Hitra. Og iløpet av helga fikk både Daniel, mormor og morfar se lille gullet vårt smile :)

  • Og ja, han var altså 3 uker og 3 dager første gangen vi dro til Monsøya på Hitra sammen med mormor og morfar. Han kjørte båt og tok ellers livet med ro hele helga. 


Tenk, imorgen tidlig kl 06:44 er det 1 måned siden lille Julian kom til verden! Det har vært en fantastisk måned hvor vi har storkost oss med lille gullet. Daniel er en super storebror som allerede er utrolig glad i lillebroren sin, han nusser og koser på han mange ganger iløpet av dagen. Og Julian er den første han spør etter når han våkner om morgenen og i barnehagen går han rundt og sier: "Æ hete Storebror, jeg!" (ja, litt trønder/bokmål-forvirret for tida;).

Her er Julian (så godt som) 1 måned og vi kunne ikke vært stoltere!




2 kommentarer:

  1. Superbaby! men kan godt gå tilbake til å sov store deler av natta. Synes det va ei fin ordning.

    SvarSlett
  2. Og det har dere all grunn til å være. Fineste familien <3

    SvarSlett