onsdag 1. mai 2013

Finfin 1. mai med bading og lek!

Idag har vi hatt en super fridag midt i uka!
Det startet med at Julian sov helt til halv åtte idag! Ny rekord og det passet jo fint da vi alle hadde fri! Daniel våknet i 8-tida og vi startet dagen med stekte egg til frokost og rolig innelek. Det lå snø på verandaen (?!?), men det smeltet heldigvis ganske fort. Etter duppen til Julian kjørte jeg og guttene ned på Bakklandet og hentet morfar før vi kjørte til Pirbadet. Daniel har ønsket seg en tur i Pirbadet LENGE så idag var det endelig tid for det! Pappa ble igjen hjemme dels pga et vondt ribbein og dels for å shine opp litt i huset (det trengtes og han gjorde en fantastisk innsats!!!)
Pirbadet ble STOR suksess! Jeg var veldig spent på å se Daniel i vannet da vi har vært veldig dårlig på å ta ham med oss i vinter, men han var supertøff! Han startet i bølgebassenget sammen med morfar,  mens Julian og jeg gikk i det "rolige" bassenget helt innerst. Etter en stund kom Daniel og morfar dit også for bølgene var slutt og rutsjebanen var stengt. Han skulle ha på seg armringene, men den ene ble dessverre ødelagt idet han skulle ta den på seg. Da ble det svømming med én armring fram til vi fant en sånn gul greie til å ha på ryggen. Men det gikk kjempefint likevel! Han både hoppet fra kanten og svømte som om han ikke har gjort annet i vinter! Kjempestas å se og jeg ble ordentlig stolt av lille tøffingen min! :) Julian storkoste seg også i vannet, og syns det var spesielt stas hver gang Daniel svømte forbi han. :) Jeg fikk tatt litt bilder og noen videosnutter helt på slutten da vi egentlig var på vei hjem, men Daniel bare MÅTTE uti én gang til :)










Etter Pirbadet var vi en kjapp tur innom Bakklandet for å fortelle mormor hvor fint Pirbadet hadde vært, spise litt og for at Julian skulle få duppen sin. Det siste funket dårlig for Julian ville bare herje med morfar og ikke sove :) Vi kjørte en kjapp tur innom hjemme med badetøy før jeg tok med meg guttene til Vikåsen for å besøke tante Linda, onkel John Erik og Oliver. Dit kom også Olivers mormor Tove og vi koste oss veldig der hele ettermiddagen. Det ble servert både pizza og kake, så det ble en ordentlig lillelørdag! :) Julian fikk smake sjokoladekake og han er klar for 1-årsfeiring - det falt i smak! Guttene lekte fint sammen og Julian fikk være med også! De trillet ball og det er nok noe av det morsomste Julian vet! Han hopper på knær av glede når noen vil trille ball med han :) Det ble litt fartsfylte bilder, men jeg tar de med likevel.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar