onsdag 5. september 2012

Monsøya, juli 2012

Jeg har ikke fått blogget om årets sommeropplevelser enda, men håper på å få gjort noe med det i dagene framover.  I år tyvstartet Daniel, Julian og jeg sommerferien ei uke før pappa tok ferie. Jeg tok med meg guttene til Hitra for å besøke mormor og morfar. Jeg var veldig spent på hvordan det skulle gå å kjøre dit alene med begge to og startet tidlig en morgen i håp om at Julian (ca 8 uker gammel) skulle sove seg gjennom bilturen. Tabben min viste seg å bli at jeg PÅ FORHÅND lot Daniel få vite at på biltur kan man kose seg med selvvalgt godis! Det førte til at han absolutt ikke ville spise frokosten jeg hadde med til han i bilen...han skulle jo spise krokodiller til frokost!!! Jaja, tenkte jeg, det er jo ferie! Kan vel ikke skade med smågodt til frokost for en gangs skyld. Eeh...jo, for det kan det! Stakkars Daniel ble bilsyk ikke mindre enn 3 (!) ganger på turen ut til Hitra... Men gutten tok det som en ordentlig tøffing, lillebror sov seg gjennom alt, og da vi ankom Grefsnesvågen der mormor og morfar ventet hadde Daniel på seg sitt 3. klesskift for dagen. Klokka var 10. Heldigvis ordnet mormor opp med klesvask så han hadde klær resten av uka også ;)
Vi hadde ikke knallvær, men det gjorde ingenting! Vi koste oss masse og Daniel visste å utnytte god oppmerksomhet fra både mormor og morfar. Han kan sitte i timesvis nede på flytebrygga å se ned på livet i sjøen...og det er mye spennende å finne på turer rundt omkring på den lille, nydelige øya. Julian sov seg gjennom endel, men nøt god oppmerksomhet og masse kos han også. Jeg koste meg som vanlig i mitt paradis på jord, og nøt veldig god hjelp med guttene. Takk for ei fin uke! Her er et bilderas!




































4 kommentarer:

  1. mange fine bilder! Men pappa fikk ikke være med på Hitra? :(

    SvarSlett
  2. Der ja, endelig litt ferieoppdatering fra den fine familien. Følger med vettu! Og ny header med begge guttene. De er superskjønne begge to og det er vel egentlig ikke noe tvil om at de er søsken heller ser jeg. Men stakkar Daniel og krokodillene da:(

    SvarSlett
  3. Så mange fine biler <3 Gleder meg til å se dere i dag. Snart helg!!

    SvarSlett